۲۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۰۰

بزرگترین گنجینه قرآنی جهان اسلام در آستان قدس قرار دارد

بزرگترین گنجینه قرآنی جهان اسلام در آستان قدس قرار دارد

مشهد - خبرگزاری مهر: بزرگترین گنجینه قرآنی جهان اسلام با بیش از 16هزار و پانصد قرآن خطی از قرن اول تا عصر حاضر در آستان قدس رضوی، تلاوت اذان و قرآن حرم مطهر رضوی توسط قاریان بین‌المللی و تشریح جزئیات برنامه‌های دهه آخر ماه رمضان در حرم رضوی عناوین اخبار آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان کتابخانه های مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: گنجینه قرآنهای خطی کتابخانه آستان قدس رضوی با بیش از 16 هزار و پانصد نسخه قرآن به عنوان بزرگترین گنجینه کتب آسمانی در جهان اسلام مطرح است.

محمد هادی زاهدی بیان کرد: این میراث عظیم فرهنگی و معنوی که از یک هزار و یکصد سال پیش تا کنون فراهم آمده، بیشتراز طریق وقف واهداء تهیه شده است.

حضور آستان قدس رضوی در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی

سخنگوی آستان قدس رضوی از حضور چشم‌گیر و شایسته‌ مؤسسات آستان قدس رضوی در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی خبر داد.

حسین یوسفی اظهارکرد: در این نمایشگاه که در بخش‌های گوناگون تبلیغات، محافل و نشست‌ها، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، ادارات، نهادها و سازمان‌های هنری، کودک و نوجوان، نشر الکترونیک، نشر مکتوب، مطبوعات دینی، بصیرت و جنگ نرم، بیداری اسلامی، تدبر در قرآن و داستان‌‌های قرآنی برگزار شده، مؤسسات آستان قدس به‌طور متمرکز در سالن بهار حضور به هم رسانده و آماده‌ ارائه‌یخدمات به مراجعین در قالب گروه‌های مختلف سنی است.

وی بیان کرد: حدود 10 هزار متر مربع از فضای موجود در مرکز نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت به مؤسسات آستان قدس رضوی اختصاص دارد.

تلاوت اذان و قرآن حرم رضوی توسط قاریان بین‌المللی

رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی گفت: قاریان بین‌المللی اذان و قرآن حرم مطهر امام رضا(ع) را در هفته جاری تلاوت می‌کنند.

مهدی لسانی تصریح کرد: در هفته جاری جلسات ترتیل و محافل انس با قرآن کریم و اذان در افق‌های صبح، ظهر و مغرب حرم مطهر حضرت ثامن الائمه(ع) توسط قاریان بین‌المللی انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی با ذکر این‌که تلاوت و اذان حرم مطهر رضوی از شبکه خراسان رضوی پخش خواهد شد، بیان کرد: تلاوت 27 مردادماه در افق صبح به عهده مسعود پنجه است و حسین پورکویر این مسئولیت را در افق مغرب به عهده خواهد داشت.

تشریح جزئیات برنامه‌های دهه آخر ماه رمضان در حرم رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی جزئیات برنامه‌های دهه آخر ماه رمضان را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام جلال حسینی اظهارکرد: دو جلسه از آخرین سلسله جلسات درس‌هایی از قرآن، توسط حجت‌الاسلام قرائتی، 26 و 27 مردادماه در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه درس‌هایی از قرآن از شبکه اول سیما پخش خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون 22 جلسه از برنامه درس‌هایی از قرآن در دو دهه اول ماه رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار شده است.

آستان قدس رضوی در حوزه ترویج قرآن توانمندی‌های شایسته‌ای دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی عنوان کرد: مجموعه‌ بی‌نظیر آستان قدس رضوی در حوزه‌ ترویج قرآن توانمندی‌های شایسته‌ای دارد که باید آن‌ها را در معرض نمایش گذاشت.

جواد جعفری افزود: علی‌رغم این‌ که مجموعه‌ آستان قدس رضوی توانسته است بخشی از فعالیت‌های قرآنی ارزشمند خود را در بیستمین نمایشگاه بین‌الملی قرآن کریم در تهران و هم‌چنین در کشور افغانستان و شهر کابل برگزار کند، از حضور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس غفلت نداشته و در گستره وسیعی برای حضور در این نمایشگاه نیز همت گمارده است که جای تقدیر و تشکر را دارد.

کد خبر 1673187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha